DACĂ TU AI DISPĂREA


Dacă tu ai dispărea
Într-o noapte oarecare
Dulcea mea , amara mea
Aș pleca nebun pe mare.

Cu un sac întreg de lut
Și-o spinare de nuiele
Să te fac de la-nceput
Cu puterea mâinii mele.

Lucru lung și monoton
Să te îviez, femeie,
Eu, bolnav Hyperion
Hai și umblă,Galatee !

Dacă tu ai dispărea
Fi-țt-ar moartea numai viață
Dulcea mea ,amara mea
Aș pleca în țări de gheață.

Să te fac din țurțuri reci
Să te-mbrac în promoroacă
Și apoi să poți să pleci
Orișiunde o să-ți placă...

De-ai cădea într-adevăr
În momentul marii frângeri
Aș veni la tine-n cer
Să te recompun din îngeri.

Și pe urmă aș pleca
Umilit și iluzoriu
Unde este casa mea
O masardă-n purgatoriu,

Dacă tu ai dispărea
Și din râsu-mi și din plânsu-mi
Te-aș găsi în sinea mea
Te-aș zidi din mine însumi !

Autor / Adrian Păunescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu